Cvičení s žáky s poruchami zraku má jistě svá specifika. Aktivity jsou zajímavé a atraktivní, že je bez problému můžeme zařadit do hodin „Sportuj ve škole“. Cvičení pomocí balanční podložky – kéž by každá škola vlastnila tyto pomůcky – ve videu uvidíte aktivity, kdy děti pobíhají daným způsobem mezi podložkami a reagují na zvukový signál. Když se podložky dají za sebe a přidají se další pomůcky, vznikne zajímavá překážková dráha. Cvičení s gymnastickým míčem – děti v této ukázce cvičí klidné vyrovnávací cviky i se s velkými míči dokáží hodně vyřádit! V poslední ukázce se děti věnují cvičení na žebřinách.

Cíl/účel cvičení + nejčastější chyby, na co si dát pozor: Pomůcky pro žáky s poruchami zraku jsou velké a barevné, aby dětem nedělal problém  pohyb mezi nimi. Žáci při změně činnosti reagují na zvukový signál. Účel těchto cvičení je orientace v prostoru, balanční cvičení, správné držení těla, všeobecný pohybový rozvoj, radost z pohybu.

Tomáš Konder, ZŠ pro žáky s poruchami zraku, Náměstí Míru, Praha