1. Bavíme sportem
Probouzíme v holkách a klucích radost z pohybu. Kdykoliv to lze, realizujeme pohybovou činnost formou zábavné hry.
2. Ukazujeme a opakujeme
Před nácvikem dovedností dětem činnost opakovaně předvedeme. V ukázkách pokračujeme i v průběhu jejich cvičení.
3. Hýbeme se společně
Činnosti organizujeme ve skupinách. Žáky a žákyně rozvrstvujeme dle jejich aktuální úrovně.
4. Zapojujeme všechny
Během lekcí nikoho nevyřazujeme ze hry či z činnosti. Také nikoho netrestáme za prohru, ani za nedokonalost.
5. Klademe důraz na individuálnost
Při hromadných činnostech zadáváme individuálně odlišné úkoly.
6. Věnujeme se každému jednotlivě
Během lekcí se snažíme školákům a školačkám věnovat také individuálně.
7. Využíváme různých přístupů
V průběhu roku využíváme více didaktických stylů, nikoli jen jeden přístup.
8. Přizpůsobujeme lekce potřebě
Když je činnost pro děti nezajímavá, případně už jsou unaveni, změníme ji.
Zdroje
Bělka, J., Engelthalerová, Z., Ježdík, M., Kafka, M., Malý, L., Novák, A., … Zach, J. (2015). Metodické doporučení pro vedení pohybových aktivit žáků 1. – 3. ročníků základních škol (Pokusné ověřování programu Hodina pohybu navíc ve školním roce 2015/2016). Praha: Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy ČR a Národní ústav pro vzdělávání.
Metodický portál RVP. Základní přístupy k vedení pohybových aktivit. Retrieved from https://hop.rvp.cz/