Projekt nebyl v roce 2021 ze strany MŠMT zatím vyhlášen.

Škatulata

Inspiruj se » Basketbal » Škatulata

Škatulata

Tuto aktivitu používáme v různých ročnících s různými míči a přidáváme různou obtížnost.

Na videu je ukázán "nejzákladnější" postup naučení se základního vnímání a provádění této aktivity, ke kterému je dále uveden v textu postup s uvedením i možných obměn a "vylepšení".

 

Tuto aktivitu používáme v různých ročnících s různými míči a přidáváme různou obtížnost.

Na videu je ukázán "nejzákladnější" postup naučení se základního vnímání a provádění této aktivity, ke kterému je dále uveden v textu postup s uvedením i možných obměn a "vylepšení".

Postup:

Děti postavíme "na značky" a vytvoříme "síť" (např.: 3 x 3 nebo 4 x 3 nebo 4 x4 …). Sloupce označíme 1, 2, 3, … a řady A, B, C, …  Pak trenér nebo určený žák vyvolává čísla sloupců a názvy řad. Na tento povel vyvolaní žáci obíhají své kamarády z ostatních řad nebo sloupců a vracejí se na své původní místo. Napřed voláme jen například sloupce, pak zase jen řady a potom můžeme oboje kombinovat.

Obměny a "vylepšení":

  • Děti driblují basketbalovým nebo házenkářským míčem.
  • Děti použijí fotbalový míč.
  • Postupně můžeme zařadit i slalom.
  • Dále můžeme zařadit běh vzad.
  • Pokud máme vyvolávajícího žáka, tak ho můžeme střídat s chybujícím žákem.

Cíl/účel cvičení + nejčastější chyby, na co si dát pozor: Cílem této aktivity je nácvik driblování a orientace v prostoru. Důležité je správné vysvětlení aktivity před zahájením činnosti.

Marek Kos, ZŠ a MŠ Kubatova, České Budějovice

 

Zpět