Sportuj ve škole bude pokračovat od 1. září 2024. Bližší informace obdrží školy e-mailem a budou zveřejněny zde na webových stránkách projektu.

Metodické materiály

Využijte tento materiál k přípravě atraktivních hodin pro mladé sportovce a radost a nadšení z pohybu sdílejte společně s nimi!

Pamatujte, že cílem lekcí Sportuj ve škole je získat zájem žáků o pohyb a daný sport s využitím základních dovedností, i když technicky nedokonalých.

Metodické doporučení pro vedení pohybových aktivit žáků 1. - 3. ročníků základních škol (2015)

Tým autorů z jednotlivých sportovních svazů a Unie profesionálních trenérů ČOV ve spolupráci s MŠMT a Národním ústavem pro vzdělávání (NÚV) proto připravil základní podklady pro náplň lekcí Hodina pohybu navíc, na které Sportuj ve škole navazuje. Metodický materiál přináší náměty pro vedení hodin pohybových aktivit zaměřených na všeobecný pohybový rozvoj žáků a na rozvoj základních pohybových dovedností v šesti sportech - fotbale, basketbale, házené, volejbalu, ragby a hokeji (zde zaměřeného na bruslení).

  • Základní přístupy k vedení pohybových aktivit
  • Náměty pro všeobecný pohybový rozvoj
  • Pohybové náměty z jednotlivých sportů
  • FOTBAL - individuální činnosti s míčem, průpravné hry v menších skupinách
  • BASKETBAL - individuální činnosti s míčem, průpravné hry v menších skupinách a agility soutěže
  • HÁZENÁ - individuální činnosti s míčem, průpravná cvičení a hry na vrchní střelbu (přihrávku) jednoruč ze země a z výskoku v pohybu,
  • miniházená (pravidla a její modifikace)
    VOLEJBAL - individuální činnosti s míčem, průpravné hry v menších skupinách - přehazovaná a MINI volejbal
  • RAGBY - základní dovednosti v kontaktu, průpravné hry v menších skupinách
  • BRUSLENÍ - základní dovednosti, zásobník tréninkových lekcí

Metodický materiál pro letory projektu Sportuj ve škole - fotbal (2020)

Za podpory MŠMT jsme, jako další inspiraci k vedení hodin pohybových aktivit zábavnou formou v rámci projektu Sportuj ve škole, připravili ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky metodický materiál.

  • Rozvoj osobnosti dítěte jako malého sportovce
  • Obsah učení sportovních her a hodin tělesné výchovy 4-11 let
  • Ukázky pohybových her zaměřených na všeobecnou pohybovou průpravu
  • Vliv způsobu jednání a osvojování dovedností na dětskou psychiku
  • Organizace fotbalu v hodinách tělesné výchovy a pohybových kroužcích
  • Na co v tělesné výchově u pohybových her dětí nezapomínejme?
  • Jak ovlivňuje pravidelná pohybová aktivita zdraví dětí?
  • Nová pravidla nácviku hlavičkování
  • Příručka pro zápasy kategorií U6 a U7 (5-7 let)
  • Další pomocné materiály FAČR

 

Videometodika: Máme rádi pohyb - sport - florbal (2020)

Florbalová videometodika vznikla ve spolupráci Asociace školních sportovních klubů ČR a trenérů akademie mládeže TJ Tatran Střešovice.

Videometodika představuje florbal a jeho jednoduchost: jak se dá učit na základních školách tak, aby bavil a aby se děti těšily na další hodiny. Metodika nabízí různé úrovně  dovedností, které mohou lektoři s dětmi rozvíjet skrze jednoduchá cvičení, soutěže, úkoly a hlavně hry.

V metodice najdete:

  • Základní pravidla
  • Základní dovednosti
  • Herní činnosti jednotlivce, cvičení a hry
    • Vedení míčku
    • Zakončení a střelba
    • Přihrávky